STEM un pilsoniskās līdzdalības skolas somas nodarbības

Izmantojot STEM un pilsoniskās līdzdalības skolas somas piedāvājumu, Līgatnes dabas takās skolēnu grupas var pieteikties divām dabas izziņas nodarbībām.

Informācija par visām Dabas aizsardzības pārvaldes piedāvātajām STEM nodarbībām Valsts izglītības attīstības aģentūras tīmekļvietnē.

Par citiem dabas izglītības piedāvājumiem vairāk var uzzināt tīmekļvietnē www.tiekamiesdaba.lv.

Norises apmeklējumu Valsts izglītības attīstības aģentūras īstenotā projekta Nr. 4.2.2.1/1/25/I/001 “STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei” sadarbības partneru izglītības iestādēm finansē Eiropas Sociālais fonds Plus un Latvijas valsts.

Nodarbība "Dzīvnieku barības šķīvis"

Nodarbība 1.–3. klašu izglītojamajiem
Ilgums: 120 minūtes
Cena par nodarbību grupai - 21 EUR, kā arī ieejas biļete vienam izglītojamajam Līgatnes dabas takās - 5 EUR.
Nodarbības mērķis ir veidot skolēnu izpratni par dzīvnieku vajadzībām, augšanu un barošanos. Sākumā skolēni kopīgi nosauc zināmos dzīvniekus, pēc tam grupās, izmantojot attēlus vai maskas, pēta, ko katrs dzīvnieks ēd. Tiek salīdzinātas barības kartītes, lai izprastu barošanās veidus. 
Nodarbības praktiskā daļa notiek Līgatnes dabas takās, kur skolēni dabā vēro Latvijas savvaļas dzīvniekus un iepazīst to dzīves apstākļus. 
Noslēgumā skolēni piedalās kustību spēlē, attēlojot zālēdājus, plēsējus un visēdājus, pārrunājot barības iegūšanu un dzīvesvietas. 
Šāda mācību pieeja, kas apvieno teoriju, praktisku darbošanos un vērošanu dabā, veicina dziļāku izpratni par dzīvnieku pasauli un to pielāgošanos videi.

Nodarbība "Dzīvnieki un augi Līgatnes dabas takās, to savstarpējās attiecības barības ķēdē, dzīvotnes un dabā atstātās pēdas"

Nodarbība 4.–6. klašu izglītojamajiem
Ilgums: 120 minūtes
Cena par nodarbību grupai: 21 EUR
Papildu izmaksas: ieejas biļete vienam izglītojamajam Līgatnes dabas takās – 5 EUR
Skolēni iepazīst dzīvnieku un augu savstarpējās attiecības ekosistēmā, izprot barības ķēdes posmus un dažādas dzīvotnes. 
Praktiskajās aktivitātēs tiek pētītas dzīvnieku atstātās pēdas, veidoti barības ķēžu modeļi, dabā novēroti augi un dzīvnieku pēdas, kā arī salīdzināta dabiskā vide ar cilvēka veidoto. 
 Nodarbība norisinās Līgatnes dabas takās, kur skolēniem ir iespēja vērot Latvijas savvaļas dzīvniekus to dabiskajā vidē, veicinot izpratni par to pielāgošanos un savstarpējo saistību dabā. Noslēgumā skolēni prezentē novērojumus un izsaka secinājumus.
Nodarbība rosina domāt par cilvēka ietekmi uz vidi un dabas saudzēšanas nozīmi.